مراسم بزرگداشت زنده یاد سید امیرحسین میرحسینی نخبه برجسته سمپادی
مراسم بزرگداشت زنده‌یاد دکترسیدامیرحسین میرحسینی، پنخبه برجسته سمپاد یزد در اولین سالگرد درگذشت دکتر ، بعداز ظهر پنج شنبه 20 بهمن در محل پژوهشگاه آیت الله خاتمی برگزار شد.
مراسم بزرگداشت زنده یاد سید امیرحسین میرحسینی نخبه برجسته سمپادی
دکتر سید امیرحسین میرحسینی نیری فرزند علی و فاطمه در ۱۱ تیرماه ۱۳۷۱ مصادف با اول محرم در یزد زاده شد .
او تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه سیدالشهدا و پس از آن مقاطع راهنمایی و دبیرستان را در مدرسه استعدادهای درخشان طی نموده و با رتبه ممتاز به پایان رسانید .
هم زمان با تحصیل در دبیرستان در سن ۱۲ سالگی در زمینه ربوکاپ نیز فعالیت داشته و موفق به کسب رتبه سوم کشوری شد.
در سال تحصیلی ۸۸ -۸۹ موفق به قبولی کنکور سراسری با رتبه ۱۸۰ رشته ریاضی - فیزیک و پذیرش در دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی سخت افزار کامپیوتر شد .
او در طی سال ۲۰۱۲ همکاری های زیادی با اسات
ید مختلف در اچ پی کن داشته و در ادامه این همکاری ها پایان نامه کارشناسی خود را زیر نظر استاد حمید سربازی آزاد تالیف کرد که در کنفرانس های DATE و DAC در سال ۲۰۱۵ منتشر شد.
در ژانویه ۲۰۱۴ به عنوان اولین دانشجوی مهندسی سخت افزار با معدل 9/3 از ۴ کارآموزی مبتنی بر تحقیق خود را در سوئیس زیر نظر پروفسور پائولو  لنه گذراند و سپس در سال ۲۰۱۵ در دانشگاه یو سی ال ای پذیرفته و زیر نظر پروفسور ژوزف تورلاس به ادامه تحصیل پرداخت .
وی در سال 2016 تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه میشیگان گرفت تا تحصیلات تکمیلی خود را زیر نظر پروفسور توماس اف. ونیش ادامه دهد ،که در سال 2017 کارشناسی ارشد خود را با معدل 4 از 4 کسب و درسال ۲۰۲۱ موفق به اخذ مدرک دکترای رشته علوم و مهندسی کامپیوتر از آن دانشگاه شد .
تهیه و تالیف بیش از 100 مقاله علمی تخصصی در زمینه علوم کامپیوتر که 23 مورد از آن در کنفرانس ها و مجله های معتبرتخصصی بین المللی به چاپ رسیده که درمواردی به عنوان مقاله برتر آمریکا شناخته شده است   ،  گوشه ای از ماحصل سال ها تلاش عاشقانه ی امیرحسین در راه علم آموزی ،تحقیق و پژوهش در زمینه معماری کامپیوتر،سیستم های عامل ، پردازش ابری و بهره وری انرژی است.
دکتر میرحسینی در طی تحصیلات تکمیلی خود پروژه‌هایی را مبتنی بر تحقیق و آموزش با همکاری شرکت های معتبر تخصصی علوم کامپیوتری اعم از شرکت سامسونگ ،مایکروسافت ،اینتل ،گوگل ،آرم و دانشگاه‌های میشیگان ،ام آی تی،النینویز و ای پی اف ال به انجام رسانید  که دریافت جوایز متعدد بین المللی را برای او به ارمغان آورد
او بعد از دریافت مدرک دکترا برای تدریس در چند دانشگاه برتر بین المللی برگزیده شد. و در ماههای آ خر عمر خود در پسداک دانشگاه میشگان مشغول به کار بود